making reagular2cooking regular2lovingliving regular2new reader3

Thursday, January 10, 2008

Nytt år - New Year

Velkommen tilbake til Life in Yonder og velkommen til 2008! Håper dere alle har hatt en fin jul og at disse første dagene av året har vært en fin start på 2008. Jeg har så mye å dele med dere at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne; de fine overraskelsespakkene jeg fikk like før jul, det nye skjerfet jeg begynte å strikke på like før vi dro til Spania, de hyggelige jentene i Barcelona Knits, 2 garnbutikker i Barcelona, en super te butikk, herlig tradisjonell katalansk og spansk mat, de deilige muffinsene fra bakeriet ”180 grader” eller et nytt baby quilt jeg har begynt å jobbe med. Jeg må derfor forsøke å dele det over flere poster slik at jeg klarer å få med alt uten at det blir et tre kilometer langt blogginnlegg.

Jeg tror jeg begynner med overraskelsespakkene jeg fikk like før jeg dro på juleferie. Diana sendte meg ”Pay it forward” gaven min; en strikket og tovet veske i nydelig grått og rødt. Sammen med vesken lå et kjempekoselig kort. Tusen takk Diane! Gleder meg til å bruke den så snart våren kommer. Jeg har dessverre ikke fått tatt bilde av den men jeg skal vise dere vesken så snart jeg har fått tatt bilde i dagslys. Jeg fikk også en annen overraskelsespakke før jul. Nora sendte meg disse deilige og myke ullstoffene. Jeg er spesielt takknemmelig for jeg vet hvor travelt hun hadde det med å organisere bryllupet sitt (hun giftet seg 5. januar) og likevel fant hun tid til å springe på postkontoret. Tusen takk Nora!

Welcome back to Life in Yonder and welcome to 2008! I hope everyone has had a nice Christmas and that the first days of the year have been a good start to 2008. I have so many things to share with you that I don’t know where to start; the nice surprise packages I received right before Christmas, the new scarf I began before we went to Spain, the nice girls from “Barcelona Knits”, 2 yarn shops, a super tea shop, lovely traditional Catalan and Spanish food, the lovely muffins from the bakery “180 degrees”, or a new baby quilt I’ve started to work on. I will have to do it over several post so that I can write about it everything without ending up with a three kilometre long post.

I’ll begin with the surprise packages I received right before we went on Christmas holiday. Diana sent me my “Pay it Forward” surprise; a knitted and felted bag in lovely deep grey and red. Together with the bag was a lovely card. Thank you so much Diane! I look forward to using it this spring. Unfortunately I don’t have a photo to show you yet but I’ll post one as soon as I can take on in day light. I received another nice surprise as well. Nora sent me these lovely and soft wool fabrics. She got married the 5th of January and even so she found time to run to the post office. I am so grateful. Thank you Nora!


¡Bienvenidos otra vez a Life in Yonder y bienvenidos a 2008! Espero que hayáis tenido unas buenas navidades y que los primeros días del año hayan sido una buena manera de empezar el 2008. Tengo tantas cosas que compartir con vosotros que no se por donde empezar; con los paquetes de sorpresa que me llegaron antes de Navidad, la nueva bufanda que empecé antes de irnos a España, las chicas simpáticas de “Barcelona Knits”, las dos tiendas de lana, una tienda de té fenomenal, comida tradicional catalana y castellana, las riquísimas magdalenas de la pastelería “180 grados”, o la nueva mantita de bebe tipo quilt que he empezado. Para que no acabe siendo un post de tres kilómetros pienso repartir todo escribiendo varios posts.

Empezaré con los paquetes sorpresa que recibí justo antes de irnos de vacaciones en Navidad. Diane me envió mi sorpresa de “Pay it forward”; un bolso tejido y de fieltro en rayas grises y rojas. Un gris y rojo precioso. También me envió una postal preciosa. ¡Gracias Diane! Desafortunadamente no tengo foto para enseñaros pero pondré una en cuanto pueda hacerla con luz natural. También recibí un paquete sorpresa más. Nora me envió unas telas de lana muy suave. Ella se casó el día 5 de Enero y aun y así encontró tiempo para ir a correos y enviarme estas preciosidades. Estoy muy agradecida. ¡Gracias Nora!

3 comments:

  1. Happy New Year to you as well! It sounds like you have had a good holidays! I am so glad that you liked the bag! I had fun knitting it! The other parcel looks great too!! What are you going to make?

    ReplyDelete
  2. Gott Nytt År Anne Marie! Wishing you magic, inspiration and joy for this year. So happy to be going through it with you :)

    I'm glad you had a good christmas and got such wonderful presents in the post - fabric, the best kind of gift! Love the sound of the felted bag too, you must show us :)

    ReplyDelete
  3. Mmm...I am not sure yet what I will make with the wool. But I'm sure that some of it will be used for an Obi-scarf. Then perhaps I will use some of it for smaller projects. But once I use some I'll let you know :-)

    Thank you Caroline! Sharing this lovely blogger world with you makes me happy too! Look forward to this year that we have just begun.

    ReplyDelete

Thank you for letting me know you were here!